Subject: FW: IP6707-E1 esialgne hinnang trassidele_TRAM nõuded_28.02.2024
From: "Arvo Veltri" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Thu, 4 Apr 2024 16:58:57 +0300

Tere Anne

Palun pane see projekt mulle täitmiseks, so jätk varasem delta nr on
allpool.

Arvo

From: Maaten, Kaupo <[email-masked]>
Sent: Thursday, April 4, 2024 4:52 PM
To: Arvo Veltri <[email-masked]>
Subject: RE: IP6707-E1 esialgne hinnang trassidele_TRAM nõuded_28.02.2024

Tere.

Saadan kooskõlastamiseks projekti failid.

Lugupidamisega

LEONHARD WEISS OÜ

elektriteenuste divisjon

lõuna regioon

Kaupo Maaten

Vanemprojekteerija Viljandis

Tomuski tee 2, 71067 Mustivere küla Viljandi vald

Mob. +372 512 7053

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.leonhard-weiss.ee/> http://www.leonhard-weiss.ee

LEONHARD WEISS grupi ettevõte

Meie juriidiliste teadetega tutvumiseks külastage meie
<http://www.leonhard-weiss.ee/> kodulehte.

From: Arvo Veltri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: kolmapäev, 28. veebruar 2024 12:10
To: Maaten, Kaupo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: IP6707-E1 esialgne hinnang trassidele_TRAM nõuded_28.02.2024

Teie 05.02.2024

Meie 24.02.2024 nr 7.1-2/24/1974-1

Kaupo Maaten

Leonhard Weiss OÜ

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Pöördusite Transpordiameti poole, et saada esialgne hinnang keskpinge
maakaablite (tehnovõrkude) trassi valikule projekteerimiseks ja
ehitamiseks riigiteede nr 15105 Kabala tee km 0,23-0,70 ja nr 24102
Pilistvere – Kabala tee km 7,71 tee piirides ja tee kaitsevööndis kabala
külas Türi vallas Järvamaal. Esitasite läbivaatamiseks eskiisid
maakaablite esialgse paigutusega riigiteede tee piirides.

Tutvunud esitatud materjalidega ja koondanud Transpordiameti (edaspidi
TRAM) sisemisel kooskõlastusringil tulnud märkused esitame informatsiooni,
oma märkused ja ettepanekud tehnovõrkude projekteerimiseks riigiteede tee
piirides (EhS § 99 lg 3):

1.     Üldised nõuded tehnovõrkude projekteerimisel riigiteede tee
piirides kui puuduvad erisused on:

1.1. Projekt tuleb koostada vastavalt selle tehnovõrgu
projekteerimisnormidele ja riigiteede tee piirides Tee projekteerimise
normidele (EhS § 99 lg 4).

1.2. Projekti koostamisel tuleb juhinduda Maanteeameti tüüpnõuetest:
„Nõuded tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel
<https://www.mnt.ee/sites/default/files/content-editors/Failid/Juhendid/pr
ojekteerimine/nouded_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0.pdf> “ (edaspidi
Nõuded) , asub:
https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid#teh
novrgud

1.3. Kaevetöödel ja lahtiste kaevikute kavandamisel tuleb juhinduda
Tööinspektsiooni juhendist „Tööohutus ehitusplatsil“, asub:
https://issuu.com/tooinspektsioon/docs/tooohutus_ehitusplatsil või
https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid#val
dkonnalesed-norm--2

1.4. Varisemisnurk millega me tehnovõrkude paigaldamisel kaevetöödel piki
teed nõustume (mitte järsem) on 1:3/4 (53°) eeldades A-tüüpi pinnast (vt
„Tööohutus ehitusplatsil).

1.5. Kavandades ehitisi (sh mastid, kapid jne) või rajatisi riigitee
piirides tuleb juhinduda  „Tee projekteerimise normid“ (EhS  § 99 lg 4)
lisast „Maanteede projekteerimisnormid“ (edaspidi Normid).

Lisame juurde, et Riigivara ei anta kasutamiseks, kui kasutamiseks andmine
raskendaks oluliselt selle varaga seotud riigivara otstarbekohast
kasutamist või muudaks selle võimatuks (RVS § 15 lg 2).

2.     Transpordiamet ei esita eritingimusi tehnovõrkude paiknemise kohta
riigiteede suhtes kui riigiteed ei ole arengukavades, teehoiukavades sees
ja puuduvad TRAMi poolt varasemad vastu võetud ehitusprojektid
riigiteedele.

3.     Tulenevalt eeltoodust p 2. oleme nõus tehnovõrkude paigaldamisega
riigitee nr 15105 km 0,40-0,70 riigitee teemaale, 0,5 m teemaa piirist
haljasalale sügavusel 1,0m kaitsetorus 750N. Ristumisest riigitee nr 24102
km 7,71 me ei keeldu. Projekti koostamisel palume lähtuda ülaltoodud
punktidest 1.1-1.5.

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

GSM 516 4006

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: Maaten, Kaupo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, February 5, 2024 4:18 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: IP6707-E1 esialgne hinnang trassidele

Tere.

Hakkan projekteerima projekti IP6707-E1 Imavere-1513 fiidri
rekonstrueermine I etapp Kabala küla Türi vald Järva maakond.

Projektiga tuleks uus 15 kV maakaabelliin ka 15105 Kabala tee maasse (vt
lisatud eskiis asendiplaani) tee serva piiri äärde ning seejärel ristuks
24102 Pilistvere-Kabala teega.

Palun esialgset hinnangut trassidele. Palun suunata.

Lugupidamisega

LEONHARD WEISS OÜ

elektriteenuste divisjon

lõuna regioon

Kaupo Maaten

Vanemprojekteerija Viljandis

Tomuski tee 2, 71067 Mustivere küla Viljandi vald

Mob. +372 512 7053

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.leonhard-weiss.ee/> http://www.leonhard-weiss.ee

LEONHARD WEISS grupi ettevõte

Meie juriidiliste teadetega tutvumiseks külastage meie
<http://www.leonhard-weiss.ee/> kodulehte.